Jesteś w: Strona główna » Mój Profil » Zaplanowane wycieczki » Wycieczka
Mapa 242
Wycieczka po Nadleśnictwie Wronki
autor: Adam_Zabrocki

Start przy siedzibie Nadleśnictwa Wronki. Jedziemy w kierunku miasta Wronki. Po 700 m dojeżdżamy do ronda. Na rondzie jedziemy prosto, zgodnie z tablicą „Chojno 13”.
Po prawej stronie, w odległości ok. 300 m od ronda, mijamy hotel Olympic oraz stadion Amica. Jedziemy, przejeżdżając przez miejscowości: Szklarnia, Popowo, Aleksandrowo, Krasnobrzeg, Lubowo i dojeżdżamy do Chojna.

Przystanek 1
Po prawej stronie drogi w centrum wsi znajduje się neobarokowy kościół pw. Chrystusa Króla. Kilka metrów za bramą kościoła, po prawej stronie, znajduje się mapa turystyczna gminy Wronki.

Przystanek 2
Za przydrożną figurą skręcamy w lewo w kierunku Chojno – Koziołek, Smugi, Młyn. Po prawej stronie drogi znajduje się cmentarz z nagrobkami Powstańców Wielkopolskich. Jedziemy drogą nad murem cmentarza w kierunku Chojna Błot Małych.

Przystanek 3
W odległości 400 m znajduje się pamiątkowy głaz upamiętniający legendę „Jak to Chojany z drobkum na poprzyk przez bór śli”.

Wracamy do drogi Chojno – Sieraków i skręcamy w prawo; następnie jedziemy prosto. Dojeżdżamy do skrzyżowania drogi Rzecin – Sieraków i skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do miejsca postoju przy Jeziorze Głuchowiec. Tam zostawiamy auto.

Idziemy prosto drogą. Po lewej stronie mijamy jezioro Głuchowiec. Po przejściu około 600 m po prawej stronie widzimy pomnikowy dąb. Za dębem rozpoczyna się najdłuższy piaszczysty pas Puszczy Noteckiej – użytek ekologiczny „ Wrzosowe wydmy”. Jest to teren pagórkowaty, zbudowany z piasków wydmowych, pokryty kobiercem wrzosów.

Wracamy do miejsca postoju, na którym zostawiliśmy auto, i udajemy się z powrotem do Wronek.
Orientacyjny czas wycieczki – 4 godziny.